No food to eat, all the money's been wasted from last week

畫餅充飢,上週已把錢財揮霍一空

I can't even leave, so I sleep in the basement, making up rap beats

無處可逃,只能棲息在地下室,跟自己唱饒舌

Hot cup of tea, it's four o'clock in the middle of the night, and I can't sleep

凌晨四點,輾轉反側,給自己斟上一杯熱茶

It's all on the peak, so bad I can taste it while it eats me

高潮迭起,被吞噬時,卻嚐到一絲危險的氣息

  

How can I sleep if I don't have dreams?

沒有美夢,如何安睡

I just have nightmares

徒留噩夢纏身

How can it be?

事情怎會這樣

I still believe something is out there

我卻仍然對它堅信不疑

 

Some part of me feels a little bit naked and empty

身上的某處變得赤裸且空虛

I'm stuck underneath a few dirty old blankets to comfort me

那幾張又髒又舊的毯子是我唯一的依靠,如何能離開它們呢

 

How can I sleep if I don't have dreams?

沒有美夢,如何安睡

I just have nightmares

徒留噩夢纏身

How can it be?

事情怎會這樣

I still believe something is out there

我卻仍然對它堅信不疑

 

How can I sleep if I don't have dreams?

沒有美夢,如何安睡

I just have nightmares

徒留噩夢纏身

How can it be?

事情怎會這樣

I still believe something is out there

我卻仍然對它堅信不疑

 

And there's a light, and I can see why I'm still alive

黑暗盡頭僅存的光線,是我活著的唯一證據

Mommy won't lie, cause if she did, I would've died

媽媽你可不能欺騙我,不然我可是會死的

All the time I sit and try, you think I'd be down

每日每夜,嘗試又嘗試,而你竟認為我會墜落

Every night, I'm sick and why, oh, I'm staying up this time

每日每夜,病入膏肓的我疑惑不解,為何我會徹夜不眠

 

How can I sleep if I don't have dreams?

沒有美夢,如何安睡

I just have nightmares

徒留噩夢纏身

How can it be?

事情怎會這樣

I still believe something is out there

我卻仍然對它堅信不疑

 

How can I sleep if I don't have dreams?

沒有美夢,如何安睡

I just have nightmares

徒留噩夢纏身

How can it be?

事情怎會這樣

I still believe something is out there

我卻仍然對它堅信不疑

 

arrow
arrow

    graspingstorm 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()